בשוק המוצף בעורכי דין כמו בארצנו, אין ספק שקשה מאוד לבלוט. מסיבה זו, אנו עדים כיום לתופעה הולכת וגוברת של פנייה מצד משרדי עו"ד שונים לשירותי יחסי ציבור לעורכי דין, שמטרתם לשווק את בעלי המקצוע הללו כאילו היו מוצר או מותג לכל דבר. שכן בעזרת יחסי ציבור לעורכי דין ניתן בעולם התקשורתי העמוס לעייפה של ימינו להעלות או להוריד איש מקצוע זה או אחר, והכל באמצעות אופי הפרסום בו נוקטים.
כאשר באים לבחור משרד יחסי ציבור לעורכי דין, יש לוודא כי תקבלו את השירות הטוב והמקצועי ביותר. האימרה "כל פרסום הוא פרסום טוב" ממש אינה נכונה במקרה של עורכי דין, שכן התנהלות לא נכונה מול התקשורת יכולה לחולל נזק תדמיתי עצום גם לעורך הדין המצליח ביותר. משרד יחסי ציבור מקצועי יוכל לתת לכם מענה שיקיף את כל תחומי התקשורת והמדיה בישראל, וידריך אתכם כיצד להתבטא ולהתנהל בנקודות החשיפה שישיג עבורכם - כתבות בעיתונים, ראיונות ברדיו, מאמרים באינטרנט וכדומה.
משרד יחסי ציבור לעורכי דין תפקידו לייצר מידע שוטף על עבודתכם לכלי התקשורת השונים באופן יזום, ולא לשקוט על השמרים. רצוי להעביר אינפורמציה על תיקים בעלי עניין לציבור, תקדימים משפטיים וכל הישג מקצועי אחר שלכם. עבודת יחסי הציבור צריכה לכלול גם השגת במה באמצעי התקשורת השונים לתגובות שלכם על נושאים אקטואליים, באופן שיציג אתכם כמומחים בנושא. האפקט המצטבר של תגובות רבות כאלה הוא הגדלת הסיכוי שכלי התקשורת יפנו אליכם שוב בעתיד לקבלת תגובה, והפיכת השם שלכם למוכר, גם עבור לקוחות פוטנציאליים.
דבר נוסף שחשוב לוודא לפני שבוחרים משרד יחסי ציבור לעורכי דין, הוא רמת הידע המשפטי של עובדיו. מכיוון שהיחצנים שלכם יצטרכו לנסח עבורכם תגובות לתקשורת באופן שוטף, הרי שכדאי מאוד שיבינו דבר או שניים בשפה המשפטית המקצועית. לסיכום, זכרו כי יחסי הציבור באים לשרת שתי מטרות – פרסום חיובי עבורכם ופרסום שיועיל ללקוחותיכם בבניית דעת קהל חיובית עליהם. אנשי יחסי הציבור אמורים לבנות עבורכם אסטרטגיה שיווקית מקיפה, שתצליח לתת מענה למטרות הללו.
רונן צור - מקדם אתרים